وبلاگ و اخبار

سیستم تلفنی ویپ و بررسی تفاوت آن با سانترال پاناسونیک

وبلاگ و اخبار

در گذشته شرکت ها برای استفاده از ارتباط داخلی شرکت و  همچنین شبکه کردن سیستم های تلفنی مجموعه و استفاده از امکاناتی نظیر منشی تلفنی از سیستم سانترال پاناسونیک استفاده می کردند. ولی امروزه با ورود سیستم تلفنی ویپ به بازار رقابت ؛ عرصه برای سانترال پاناسونیک تنگ شده است ! زیرا سیستم تلفنی ویپ خدماتی ارائه می دهد که در مقایسه با سانترال پاناسونیک برتری چشم گیری از خود نشان داده است . برای بررسی این موضوع در جدول زیر تفاوت سانترال پاناسونیک و VOIP را بیان کرده ایم :

                                سیستم سانترال پاناسونیک

                      سیستم تلفنی ویپ

امکانات سانترال پاناسونیک با هزینه افزایش می یابد زیرا آنالوگ است و با افزایش هزینه بهینه می گردد. تمامی امکانات را به صورت پیش فرض دارد برای ارتقاء نیاز به تجهیزات سخت افزاری اضافی ندارد.
کنفرانس تلفنی با استفاده از سخت افزار اضافه امکان پذیر خواهد شد و مهمتر اینکه با ظرفیت محدود ۵ نفر ایجاد می شود. کنفرانس تلفنی در ویپ به صورت پیش فرض موجود است و ظرفیت نا محدود مکالمه همزمان دارد.
برای این سیستم می توان تعیین نمود در هر شیفت کاری تماس ورودی به کدام داخلی متصل گردد. علاوه بر شب و روز برای مناسبت های مختلف هم می شود منوی متفاوتی داشت .
دارای رابط کاربری پیچیده ای است ، برای کارشناسان طراحی شده و حضور در محل الزامی است. مدیریت سیستم به صورت WEB Base است و نیاز به حضور کارشناس در محل نیست .
امکان ارتباط بین شعب را ندارد. ارتباط بین شعب مختلف به صورت رایگان و به عنوان شماره داخلی انجام می پذیرد
نیاز به سیم کشی دارد. نیاز به سیم کشی اضافی ندارد وتمامی ارتباطات از طریق پورت های شبکه صورت می پذیرد .
فقط از گوشی های پاناسونیک می شود استفاده کرد. امکان استفاده از برند های سخت افزاری مختلف را دارد.

با توجه به مقایسه ای که از تفاوت سانترال پاناسونیک و سیستم تلفنی ویپ در جدول بالا خواندید به نظر شما کدام سیستم مناسب تر است؟؟ لازم به ذکر است باز هم با توجه به نیاز های شرکت شما می توانید انتخاب متفاوتی داشته باشید ! نکاتی که در انتخاب سیستم تلفنی باید به آن توجه کنید این است که آیا شما یک دفتر کاری کوچک دارید با چند تلفن داخلی و بدون هیج شعبه دیگری و یا نه یک شرکت بزرگ با نمایندگی هایی در سرتاسر جهان…

سیستم تلفنی ویپانتخاب نهایی !

اگر شما شرکتی کوچک و یا دفتر کاری که هیچ شعبه ای ندارد، دارید ؛ بهتر است از سانترال پاناسونیک استفاده کنید دلیل آن هزینه بالای تجهیزات سخت افزاری ویپ است که برای شما به صرفه نیست و البته نیازی هم به امکانات خاص این سرویس تلفنی ندارید.

و اگر شما دارای یک سازمان و یا یک شرکت بزرگ هستید که شعبه های زیادی در سر تا سر کشور و یا حتی در کشور های دیگر دارید بهترین گزینه برای شما سیستم تلفنی ویپ (VOIP) است زیرا با پرداخت هزینه ابتدایی بابت تجهیزات و سخت افزار های این سیستم تلفنی از هزینه های بلند مدت و ادامه دار مخابرات خلاص می شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعدادی از پروژه های پرساتک