پشتیبانی و نگهداری

پشتیبانی و نگهداری

توسط بهمن شمشیرساز

پشتیبانی شبکه

با گسترش فناوری اطلاعات و وابستگی انجام کلیه امور به آن، سال هاست که به سازمان به عنوان یک سیستم نگریسته می شود. سیستمی دارای واحدهایی مختلف و در عین حال مرتبط که فعالیت های تک تک آنها توسط سیستم های کامپیوتری، در بستر شبکه و صرفا در جهت تحقق اهداف سازمان صورت می پذیرد.

بنابراین نگهداری اجزای یک شبکه از جمله، سیستم و کامپیوترها، نرم افزار ها و سرویس ها، سخت افزارها، سرورها، تجهیزات زیرساختی، لینکهای ارتباطی و … همواره برای سازمان ها حائز اهمیت فراوانی بوده است. چرا که نگهداری بهینه و مناسب شبکه باعث می شود اجزای آن بطور مداوم و مستمر در اختیار کارمندان و مشتریان سازمان قرار گیرند.

اما حال تصور کنید یکی از اجزای شبکه با مشکل رو به رو شده و دچار اختلال گردد. در چنین شرایطی با توجه به سطح و مقیاس مشکل، امکان اختلال تقریبا در اغلب اجزای شبکه نیز وجود دارد، در نتیجه واحد و یا واحدهایی نخواهند توانست فعالیت های خود را به انجام برسانند که این به معنی وقفه و اختلال در کار سایر واحدها و در نهایت کل سازمان است.

این موضوع در مواردی می تواند به اعتبار سازمان لطمه جدی وارد کند، سازمان را از کسب درآمد و سود دور سازد و یا آن را متحمل خسارت و ضرر مالی سازد.

همانطور که می بینید نقش نگهداری یک شبکه و اجزای مرتبط به آن در یک سازمان، به منزله نقش سوخت برای یک اتومبیل مسابقات فرمول یک است و آنچه که باعث می شود از یک شبکه به خوبی و بصورت بهینه نگهداری شود، استفاده از خدمات پشتیبانی حرفه ای است.

 

شرکت پرساتک در سطوح زیرساخت شبکه، نرم افزار، سخت افزار و کلاینت مفتخر به ارائه خدمات پشتیبانی حرفه ای و اختصاصی ذیل به شرکت ها و سازمان ها است:

  • پشتیبانی بصورت نیروی مقیم
  • پشتیبانی حضوری و اعزام کارشناس
  • پشتیبانی بصورت راه دور (Remote)
  • پشتیبانی تلفنی

درباره خط مشی و رسالت پرساتک

رسالت پرساتک این است که به کسب و کارهای ایرانی کمک کند تا با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، سریعترین رشد و شکوفایی را در صنعت و خدمات بومی داشته باشند و اقتصاد ملی را شکوفا کنند.

  • تاسیس در سال ۱۳۹۱
  • دفاتر در تهران و کرج
  • تنها تخصص: فناوری اطلاعات و ارتباطات